Trčanje je vježba u kojoj možete ubrzati otkucaje srca i sagorjeti mnogo kalorija u kratkom vremenu. Dobra strana trčanja je što možete trčati praktički bilo kada i bilo gdje – u gradu, u prirodi ili na traci za trčanje ako vam vrijeme ne dopušta kretanje na otvorenom.

Trčanjem možete upoznati i puno novih ljudi, jer su trkači uglavnom vrlo društveni ljudi. Ako ne volite trčati sami, pridružite se grupi za trčanje kako biste se zabavili u ugodnom društvu.

Pogledajmo još  nekoliko pozitivnih učinaka trčanja.

1. Postat ćete uporniji

Za trčanje morate biti ne samo motivirani, već i uporni, pogotovo kada trčite na velike udaljenosti. A ta ustrajnost, koju naučite trčeći, može vam dobro doći i u svakodnevnom životu, osobito kada se nađete pred izazovima koji zahtijevaju ustrajnost u postizanju ciljeva.

2. Bit ćete manje pod stresom

Ako imate puno radno vrijeme, imate obitelj i mnoge druge odgovornosti, nije ni čudo što ste pod stresom. No, stres treba ukloniti, jer ćete se bez njega definitivno osjećati bolje.

A izvrsna antistres terapija tek se pokreće. Ne samo da ćete sat vremena biti u miru sa samim sobom, već će se za to vrijeme u vašem tijelu otpustiti i endorfini, što će vas učiniti opuštenijima i raspoloženijima.

3. Ojačat ćete imunološki sustav

Trčanje ne samo da jača mišiće, već i srce, pluća i, na kraju, ali i ne manje važno, cijeli imunološki sustav, stoga ćete biti i otporniji na razne bolesti.

4. Mišićna masa

Mišićna masa opada s godinama, ali ako ste redovito tjelesno aktivni, to možete spriječiti. Pokazalo se da i trčanje pomaže u tome.

5. Vaša će izdržljivost biti bolja

Uz pomoć trčanja ojačat ćete mišiće bedara, mača, stražnjice i trupa te pluća pa ćete moći trčati bolje, pa čak i dulje.

6. Jači zglobovi

Još jedan blagotvoran učinak trčanja također su ojačane tetive i ligamenti koji pružaju potporu vašim zglobovima. To je, naravno također važno kako kosti tijekom trčanja ne bi preuzele sva opterećenja jer bi to moglo dovesti do ozljeda.

7. Možete smršavjeti ili zadržati željenu težinu

Trčanje može sagorjeti mnogo kalorija, što uz uravnoteženu prehranu može pomoći i u gubitku viška kilograma ili održavanju željene težine.

Što nam je potrebno za početak trčanja?

Prije nego započnete trčati, najvažnije je kupiti dobre sportske cipele koje će vam pomoći da udobnije vježbate i izbjegnete ozljede. Tada pronalazimo put za koji mislimo da je najprikladniji. Pripremite plan izvođenja i postavite (izvedive) ciljeve koji će vam pomoći da ostanete koncentriraniji.

Kada započnete trčati, najvažnije je početi polako i ne trčati previše. Uvijek sa sobom moramo imati dovoljno tekućine, toplu odjeću (osobito zimi) i jednostavno uživati. Ako nam se prvi kilometri čine prevelikim izazovom, ne očajavajte jer će redovitim trčanjem ti kilometri biti samo bezazlene brojke.

Početak trčanja
Prije nego započnete trčati, najvažnije je kupiti dobre sportske cipele.

Kao što je već spomenuto, trčanje osim tjelesnih dobrobiti također utječe na vaše raspoloženje i poboljšava vaše mentalno stanje. Kao što smo svi primijetili, nove generacije postaju osjetljivije, potisnute i pod pritiskom se sve teže snalaze.

Već je poznato da trčanje smanjuje stres i pomaže u borbi protiv depresije. Nije neuobičajeno vidjeti trkače nasmijane, opuštene i pune života nakon treninga ili natjecanja. Istraživači su otkrili da tijelo tijekom vježbanja oslobađa endorfin, tvar koja povoljno utječe na raspoloženje.