Ne samo plivanje, već i samo boravak u vodi ili kretanje u njoj vrlo je korisno za sve, bez obzira na dob. U usporedbi s kopnom, voda nas oslobađa tjelesne težine, osobito kada su nam oštećene kosti, mišići ili zglobovi nogu i kralježnice. U plićaku možemo lakše hodati, trčati i skakati, a u dubokoj vodi također možemo i plutati.  Boravak u vodi omogućuje nam kretnje koje ne bismo mogli izvesti na kopnu.

Plivanje je također relativno jeftin sport. Treba nam samo malo opreme, poput kupaćeg kostima, kape za plivanje i možda naočala za plivanje, te odgovarajućeg bazena.

Ako smo plivači, plivanje je za nas idealna rekreacija. Ležeći položaj izaziva preraspodjelu krvi u tijelu te poboljšava funkciju našeg srca. Zbog ležećeg položaja i zakona koji djeluju na tijelo, budući da smo naizgled lakši u vodi zbog djelovanja uzgona, tijelo nije pod utjecajem velikih opterećenja. Plivanje možemo karakterizirati kao holistički sport koji skladno razvija i oblikuje naše tijelo.

Disanje tijekom plivanja razlikuje se od disanja dok se krećete kopnom. Ograničeno je tehnikom plivanja, a otežano je otpornošću na vodu. To povoljno utječe na naše respiratorne funkcije i snagu respiratornih mišića. Zbog povećane vlažnosti zraka iznad vode, astmatičarima i bolesnicima s bronhitisom tijekom plivanja lakše je disati.

Je li plivanje ljetni sport ili cjelogodišnja tjelesna aktivnost?

Zbog boljih uvjeta i veće dostupnosti, kupanje se često povezuje samo s ljetom. No, zbog već spomenutih pozitivnih učinaka, korisno je plivati ​​tijekom cijele godine. Naravno, pitanje je dopuštaju li nam to uvjeti, poput pristupa odgovarajućim kupalištima. U svakom slučaju, plivanje  je definitivno vrijedno truda.

Je li važno da se ljudi, čak i stariji, kreću u vodi? Nije li kasno naučiti barem osnovne plivačke pokrete čak i u odrasloj dobi?

Biti u vodi i kretati se ili plivati ​​u njoj gotovo je cjeloživotna prilika. Uvijek moramo voditi računa i obratiti pozornost na sigurnost, osobito na jezerima i rijekama gdje nećemo imati pomoć spasitelja ili odgovarajuću opremu. Nikada nije kasno naučiti plivati.

Je li plivanje korisno samo za tijelo?

Plivanje je korisno kako za održavanje i razvoj motoričkih sposobnosti, tako i za opću dobrobit. Osjećaj plutanja, naizgled bestežinsko stanje i nježno milovanje vode nas opušta. Dok slušamo zvuk vode, možemo biti usredotočeni samo na sam pokrete ili nam misli mogu skrenuti drugdje. Nakon plivačkog treninga osjećat ćemo se izvrsno jer ćemo biti budni, puni energije, fizički lakši i poletni.

Koristi plivanja
Plivanje je korisno za razvoj motoričkih sposobnosti i opću dobrobit.

Kod osoba koje se bore s viškom kilograma plivanje je idealan izbor upravo za smanjenje tjelesne težine. Plivanjem će vaše tijelo gubiti na težini, a opterećenje će se znatno smanjiti. S obzirom na gustoću i otpor vode, plivanjem sagorijevamo veliku količinu energije. Pretile osobe neće imati velikih problema s održavanjem na vodi iz razloga što masno tkivo bolje plovi u odnosu na tkiva kosti i mišića.

Ljeti je svakako preporučljivo plivanje u moru. Morska sol ima brojne pozitivne učinke na naše zdravlje. Naravno,moramo pripaziti da ne pretjeramo kako se ne bi pojavili grčevi. Nikako nije preporučljivo naglo ulaziti u hladnu vodu, pogotovo za osobe koje boluju od srčanih bolesti.