Kategorije
Ljepota i zdravlje

8 savjeta za održavanje zdravlja i kondicije djece

Problemi s težinom i dalje su prisutni, ne samo među odraslima, već i među omladinom i djecom. Profesionalni ističu da problem nije u hrani (i njezinoj konzumaciji), već u negativnim obrascima koje uz nju vežemo. Kao roditelji, nije važno samo da njegujete njihov um i duh, već i njihovo tijelo, što ne znači udovoljiti svakom njihovom hiru.

  • Brza hrana NIJE nagrada ili poslastica. Pa ju nemojte tretirati kao takvu. Prestanite brinuti da djetetu “uskraćujete” neka od najslađih životnih zadovoljstava. Slatke poslastice zapravo štete zdravlju, a ako ih se upotrebljava kao nagradu, zapravo šaljete pogrešne poruke/signale o hrani i pomažete djeci da razviju negativne prehrambene obrasce.
  • Potičite uravnoteženu prehranu. Dan započnite doručkom koji se sastoji od proteina i cjelovitih žitarica te malo ili nimalo šećera. Djeca bi trebala konzumirati 2-3 porcije voća i povrća dnevno. Ako vaša djeca ne vole puno povrća, pokušajte ih potaknuti da jedu barem ono koje vole. Ako djetetovoj prehrani nedostaje voća i povrća, možda će trebati svoju prehranu nadopuniti multivitaminom za djecu.
  • Razvijte zdrave prehrambene navike. Naučite djecu da prestanu jesti kad se osjećaju sito. Nemojte ih prisiljavati da pojedu sve s tanjura. Razvijte raspored zdrave prehrane s redovitim obrocima i 1-2 užine. Desert bi trebao biti povremena poslastica, ne svakodnevna rutina. Ne nagrađujte i ne kažnjavajte ponašanje djece hranom.
  • Hidratacija vodom. Pokušajte ograničiti ili eliminirati slatka pića, poput sokova, gaziranih pića i sportskih napitaka. Djeca bi trebala piti vodu tijekom dana kako bi ostala hidratizirana. Sportska pića nisu potrebna za pravilnu hidrataciju, a dječjoj prehranu dodaju nepotreban šećer i druge aditive.
  • Modelirajte aktivan životni stil. Roditelji koji su aktivni češće imaju i aktivnu djecu. Potičite aktivnosti poput vožnje bicikla, hodanja, planinarenja, trčanja, bavljenja sportom ili skakanja na trampolinu.
    Djeca na biciklu
    Roditelji koji su sami aktivni češće imaju i aktivnu djecu.

    Djeca su prirodno aktivna ako im se odvrati pažnja od ekrana. Kad se ekrani ugase, djeca se pokrenu. To je jednostavno prirodno.

  • Vodite primjerom. Naučite reći NE ne samo svom djetetu, već i sebi, te uspostavite zdrave odnose s hranom kao kućansku praksu.
  • Stavite ekrane na čekanje. Umjesto gledanja televizije ili igranje igrica na konzoli odmah nakon večere, izdvojite vrijeme za obiteljske aktivnosti. Prošećite, bavite se nekim sportom ili zaigrajte skrivača ili lovice.
  • Pomozite djeci da dovoljno spavaju. Spavanje je presudan dio zdravog raste i razvoja djece. Rano, rutinsko vrijeme spavanja pomaže u razvijanju zdravih navika spavanja. Elektroničke uređaje treba isključiti najmanje sat vremena prije spavanja. Djeca bi trebala imati dovoljno vremena prirodno zaspati u vlastitom krevetu u mračnoj sobi kako bi promovirala zdrav cirkadijalni ritam.