Kategorije
Ljepota i zdravlje

Vrijede li osobni treneri uloženog novca?

Uskoro će nova godina. Odlučili ste da je ovo godina u kojoj ćete konačno izgubiti višak kilograma, riješiti se naslaga i vratiti se u formu u kakvoj ste bili još u srednjoj školi. Međutim, budimo iskreni, većina nas ne bi imala pojma što napraviti da nismo trenirali godinama. U takvoj situaciji prva pomisao može biti obratiti se osobnom treneru. No, je li vam stvarno potreban?

Ti, općenito lijepi muškarci i žene su profesionalci koji znaju što rade i mogu vam dati savjete i odgovornost kako biste postigli svoje ciljeve. Problem je što je angažiranje osobnog trenera obično prilično skupo i može biti teško iskomunicirati što točno trebate raditi i/ili postići. Osobni treneri su definitivno korisni, ali činjenica je da puno toga možete postići sami zahvaljujući bezbroj resursa dostupnih u modernom svijetu. Obrazložili smo nekoliko razloga zašto je raditi sam idealan način za krenuti u svijet fitnesa.

Skupo je

Osobni trener može vam pružiti onu dodatnu motivaciju i stručnost koja vam je nedostajala, ali za to ćete sigurno masno platiti. Naknade za osobne trenere obično iznose oko 150-200kn po satu, a cijene mogu varirati ovisno o reputaciji i kvalifikacijama trenera.

Zapošljavanje osobnog trenera svakako je dobro ako ste potpuni početnik, jer vas mogu podučiti izvođenju pokreta u pravilnoj formi koji će minimizirati rizik od ozljeda i poboljšati vaše rezultate. Međutim, dugoročno će mnogi ljudi shvatiti da je to jednostavno preskupo ili se ne isplati – imajte na umu da je značajno poboljšanje kondicije dugoročni plan.

Možete naučiti gotovo bilo što

U današnjem svijetu gdje internet sadrži gotovo sve čega se čovječanstvo ikada dosjetilo, možete pronaći ogromnu količinu resursa posvećenih edukaciji ljudi o vježbanju i prehrani. Web stranice kao što su YouTube, Reddit i nebrojene fitness stranice mogu vas naučiti baš svemu što trebate znati – pravilnoj formi pri dizanju utega, nebrojeno plana vježbanja za postizanje različitih ciljeva, savjeti o tome što smijete i trebate raditi, a što ne.

Vježbanje online
Web stranice mogu vas naučiti baš svemu što trebate znati.

Sve što trebate jest otići online i malo istražiti. A kad mislite da ste spremni, krenite se baviti sportom ili slijedite neki režim treninga, sigurni u znanje tisuća ljudi koji su jednom bili gdje ste vi sada. Samo zapamtite, započnite lagano i sigurno, bolje biti siguran nego žaliti!

Koristite svoje prijatelje

Svi imamo onog jednog prijatelja koji je nevjerojatno fit i snažan, bilo da je riječ o trenutnom ili bivšem sportašu ili fitness ovisniku. Sjajan način da započnete vlastiti trening je tražiti smjernice od svojih prijatelja, bilo da je to savjet oko forme tijekom treniranja ili jednostavno da zajedno redovito vježbate.

Treniranje s prijateljima po fiksnom rasporedu daje vam istu odgovornost i disciplinu kao kad biste zaposlili osobnog trenera – plus, među vama postoji i natjecateljski aspekt u pogledu tko je najbolji!

Kategorije
Ljepota i zdravlje

Tajna zdravih, bijelih zubi

Kvalitetna pasta čisti zube, desni i jezik pomoću blagog deterdženta, fluorida i blagog abrazivnog sredstva kako bi se uklonilo i oslobodilo bakterije i plak. Izbjeljujuće zubne paste obično sadrže iste sastojke kao i ostale zubne paste, s izuzetkom sredstva za izbjeljivanje – peroksida. To se, međutim, događa kod vrlo malog broja pasti (oko 1%) i može se koristiti kao ubrzivač ili kao nadopuna već izbijeljenih zuba.

Kako do blistavo sjajnih zubi?

Prati zube dva puta dnevno najvažniji je dio održavanja dobrog oralnog zdravlja i čistoće zuba. Odaberite dobru, kvalitetnu zubnu pastu i kvalitetnu zubnu četkicu s malim čekinjama. Najbolji način da osigurate da vaši zubi ostanu čisti jest četkanje malim kružnim pokretima po površini zuba i četkanje svih dijelova – gornjeg, donjeg, prednjeg i stražnjeg. I ne zaboravite na zubni konac! Zubnim koncem uklanjaju se hrana i bakterije između zuba koje četkica možda ne može ukloniti.

To je ujedno i najbolji način čišćenja desni između zuba. Neki će ljudi osjetiti krvarenje zubnog mesa kada koriste zubni konac. Što češće koristite zubni konac, vaše će desni biti jače i manje će krvariti.

Izbjegavajte hranu koja ostavlja mrlje!

Nije iznenađujuće da ono što jedete utječe na vaš izgled – posebno na vaše zube. Neka hrana slabi caklinu na zubima, omogućujući žutom dentinu da se probije kroz slabu/stanjenu površinu. Hrana i navike koje ostavljaju mrlje uključuju:

  • kavu i čaj,
  • crveno vino,
  • slatku hranu.

Ne zaboravite da zubi postaju žuti i zbog pušenja – zbog visoke razine nikotina i katrana u duhanu. Kad pušač udahne, ljepljivi ostaci ostaju na zubima, što uzrokuje nakupljanje bakterija i mrlje.

Ostale mogućnost izbjeljivanja zuba

Ako tražite kvalitetno, dugotrajno izbjeljivanje zuba, najbolja je opcija posjetiti svog stomatologa. Izbjeljujuće paste za zube, kao što je ranije spomenuto, ne uključuju dovoljno peroksida da se vidi dovoljno velika razlika u boji/sjeni vaših zuba. Pripazite na različite salone za izbjeljivanje jer koriste tehnike dehidracije, koje bi na nekoliko sati mogle uspješno izbijeliti zube, ali imaju male ili nikakve trajne rezultate.

Zbjeljivanje kod stomatologa
Za kvalitetno izbjeljivanje zuba najbolja je opcija posjetiti svog stomatologa.

Vaš stomatolog trebao bi vam moći ponuditi i tretman za izbjeljivanje zuba kod kuće, ovisno o vašoj želji. Samostalno izbjeljivanje zubi isplativa je metoda koju stomatolog primjenjuje za dugotrajne rezultate koje možete sami postići.

Biranje maste za zube ne mora biti tako teško kakvim to marketinške kampanje čine. Da biste očistili zube, jednostavno trebate kvalitetnu zubnu pastu, četkicu za zube i malo zubnog konca. Ako redovito čistite zube i ispirete usta nakon jela, zube ćete održavati u dobrom stanju.

Kategorije
Ljepota i zdravlje

8 savjeta za održavanje zdravlja i kondicije djece

Problemi s težinom i dalje su prisutni, ne samo među odraslima, već i među omladinom i djecom. Profesionalni ističu da problem nije u hrani (i njezinoj konzumaciji), već u negativnim obrascima koje uz nju vežemo. Kao roditelji, nije važno samo da njegujete njihov um i duh, već i njihovo tijelo, što ne znači udovoljiti svakom njihovom hiru.

  • Brza hrana NIJE nagrada ili poslastica. Pa ju nemojte tretirati kao takvu. Prestanite brinuti da djetetu “uskraćujete” neka od najslađih životnih zadovoljstava. Slatke poslastice zapravo štete zdravlju, a ako ih se upotrebljava kao nagradu, zapravo šaljete pogrešne poruke/signale o hrani i pomažete djeci da razviju negativne prehrambene obrasce.
  • Potičite uravnoteženu prehranu. Dan započnite doručkom koji se sastoji od proteina i cjelovitih žitarica te malo ili nimalo šećera. Djeca bi trebala konzumirati 2-3 porcije voća i povrća dnevno. Ako vaša djeca ne vole puno povrća, pokušajte ih potaknuti da jedu barem ono koje vole. Ako djetetovoj prehrani nedostaje voća i povrća, možda će trebati svoju prehranu nadopuniti multivitaminom za djecu.
  • Razvijte zdrave prehrambene navike. Naučite djecu da prestanu jesti kad se osjećaju sito. Nemojte ih prisiljavati da pojedu sve s tanjura. Razvijte raspored zdrave prehrane s redovitim obrocima i 1-2 užine. Desert bi trebao biti povremena poslastica, ne svakodnevna rutina. Ne nagrađujte i ne kažnjavajte ponašanje djece hranom.
  • Hidratacija vodom. Pokušajte ograničiti ili eliminirati slatka pića, poput sokova, gaziranih pića i sportskih napitaka. Djeca bi trebala piti vodu tijekom dana kako bi ostala hidratizirana. Sportska pića nisu potrebna za pravilnu hidrataciju, a dječjoj prehranu dodaju nepotreban šećer i druge aditive.
  • Modelirajte aktivan životni stil. Roditelji koji su aktivni češće imaju i aktivnu djecu. Potičite aktivnosti poput vožnje bicikla, hodanja, planinarenja, trčanja, bavljenja sportom ili skakanja na trampolinu.
    Djeca na biciklu
    Roditelji koji su sami aktivni češće imaju i aktivnu djecu.

    Djeca su prirodno aktivna ako im se odvrati pažnja od ekrana. Kad se ekrani ugase, djeca se pokrenu. To je jednostavno prirodno.

  • Vodite primjerom. Naučite reći NE ne samo svom djetetu, već i sebi, te uspostavite zdrave odnose s hranom kao kućansku praksu.
  • Stavite ekrane na čekanje. Umjesto gledanja televizije ili igranje igrica na konzoli odmah nakon večere, izdvojite vrijeme za obiteljske aktivnosti. Prošećite, bavite se nekim sportom ili zaigrajte skrivača ili lovice.
  • Pomozite djeci da dovoljno spavaju. Spavanje je presudan dio zdravog raste i razvoja djece. Rano, rutinsko vrijeme spavanja pomaže u razvijanju zdravih navika spavanja. Elektroničke uređaje treba isključiti najmanje sat vremena prije spavanja. Djeca bi trebala imati dovoljno vremena prirodno zaspati u vlastitom krevetu u mračnoj sobi kako bi promovirala zdrav cirkadijalni ritam.