logo-t

Raggalution - "Gatekeeper"
Recenzije

Raggalution - "Gatekeeper"

Art-reggae iz susjedstva 
Putovanje u Afriku
Izvještaji

Putovanje u Afriku

Mabiisi u KSET-u
Koncertna promocija albuma Bamwisea u Zagrebu
Vijesti
Bassno zagrijavanje za Outlook
Izvještaji

Bassno zagrijavanje za Outlook

Zion Train nastupio u Močvari
prev
next

nike

Događanja
  • 30.5.2017. | Masters, Zagreb

    Reggae utorak: Sisters in Roots

    Upad: 0 kn

  • 2.6.2017. | Masters, Zagreb

    DU3normal meets DuB-I

    Upad: kn

  • 3.6.2017. | Bunker, Samobor

    Filip Motovunski, MC Tone Tuoro, Jan Becele

    Upad: 0 kn

  • 9.6.2017. | Pogon Jedinstvo/Močvara, Zagreb

    Bamwise, Egoless, Bass Culture, MMMeniga, Funk Guru...

    Upad: kn

  • 16.6.2017. | KSET, Zagreb

    Samostalni Referenti, Officer Down

    Upad: kn

  • 24.6.2017. | Močvara, Zagreb

    Seasplash warm up: One Dread, Jah Billah, Dr.Obi ft Anja G, Mr. Roots Attaché

    Upad: kn

  • 1.7.2017. | Kutina

    Rasta Altitude #1: HIGH GRADE COMMANDA, PETER POSH, PULAP REGGAE STATION, SLAVONIJA VIBES SYNDICATE, RASTA ALTITUDE SOUND

    Upad: 0 kn

Dub
7. Veljača 2015

Dub

Afro-karipska psihodelična glazba zvučnog oduzimanja.

U dub miksu, producent ili izvođač postaje središte reggae doživljaja koji dolazi s izvora, Jamajke. I dok se vokali raspršuju, ostali instrumenti ulaze i izlaze iz ritma, a zvučni efekti se dodaju naizgled prividno, no ustvari s posebnim osjećajem.Dub glazba je nastala kao ideja i uradak četverokanalnog miksera kojeg je zavrtio čovjeka imenom Osbourne Ruddock, daleko poznatiji kao King Tubby. King Tubby, 'izmislio' je dub tako da je isjekao četiri radikalne psihodelične pjesme kao 'remixe' da bi ih svirao u svom osobnom Hi F i glazbenom studiju.

Reggae je uvijek dozvoljavao instrumentalne rezove, ali Tubijevo korištenje Equilajzera, echa, delaya, zvučnih efekata i oštroumnih inovacija preraslo je instrumental kao potpuno novi kreativni umjetnički proizvod. Dub je jednostavno najbliže što se glazba približila čarolijama. Godine 1972. King Tubby otvorio je svoj studio u sporednoj ulici urbanog Kingstona. Narednih deset godina snimci koji su izašli iz ovog studija još uvijek određuju ritam. Kingove ideje i rad nastavili su Lee "Scratch" Perry, Joe Gibbs, Bunny Lee i ostali producenti dub "verzija" koji su postali obavezni dio B strana svih singlova izdanih na Jamajci. Danas su to Adrian Sherwood, the Mad Professor i Jah Shaka, najveći majstori dub'a, dok su trikovi dub glazbene produkcije postali osnovni dio housa, techna i svih ambijentalnih snimaka.

Dub, kao glazbeni pravac smatra se pravim začetkom remix kulture. Rani hip hop blok partiji u New Yorku koje su pripremali Kool Herc i Grandmaster Flash su bili potpuno uvezeni sa glazbene i zvučne scene Kingstona na Jamajci. Ideja da pult za miksanje postane instrument, kao i da je DJ/remixer umjetnik u svojoj kreaciji kao rezultat toga, potekla je isključivo iz Duba kao glazbene vizije.

Većina ljudi koja ne razumije i sumnja u dub, oslanja se na iluzorne klišeje kreirane nekom opremom. Pokretači i pioniri duba uvijek su posezali iza opreme i tražili ono više. Većina nevjernih koristi se danas ritam mašinama, a pravi Dub zahtijeva složene i suptilne poteze pravog bubnjara koji može natjerati glazbu da diše, zasjaji i neizbježno eksplodira. Ova glazbena scena, hrapava i pomalo potisnuta, rijetko dobiva prava priznanja Sva glazba je zvuk, ali sav zvuk nije glazba. Što bolje može opisati dušu dub glazbe. Veliki dio onoga što danas vodimo pod žanrom elektronike svoje početke ostavilo je u, ili kao dub. Oba se stila oslanjaju na ritam, oba koriste udarce i bass kao balast, dozvoljavajući skladatelju da eksperimentira sa zvukom bez straha da će odlutati predaleko. Dub je priča o dva kanala – iskreni ritam koji te vuče unutra i i drevne melodije koje te tjeraju da ih loviš. Ritmovi su podjednako jednostavni, predvidivi ali i veličanstveno relaksirajući. Zvuk prevučen preko njih je putujući, neuhvatljiv i nomadski. Dok slušate, vaša lijeva i desna polutka ulaze jedna u drugu i taj vas sukob drži zainteresiranima da slušate dalje i dalje.

Augustus Pablo je bio prvi dub umjetnik s Jamajke koji je zaslužio punu pažnju, i do danas je jedan od najvećih velikana. Svakako, zaštitni znaci, reverb bubanj, eho vokali i 'izvadi i stavi' produkcijski elementi su centar njegovog rada. Augustus sjajno balansira soulom spektra svog sirovog talenta. S njim više osjetite nego uradite. Sa svojim melodičnim i ispunjenim fugama gotovo da krade zrak iz vaših pluća dok pljačka zemlju na kojoj stojite. Kad je gore, on vam sve vraća, omatajući vaše noge ritmom plesnih dvorana iz donjeg grada u Kingstonu zakopanih u samo srce ljeta. Ni jedna ploča ne može ovo bolje dočarati od "King Tubby Meets Rockers Uptown".


Lee "Scratch" Perry divlji je čovjek reggaea koji je postao doktor za dub. Danas je i majstor za jungle (yeah, "drum-n-bass"). Bez obzira koliko je daleko otišao Lee – mentalno ili psihološki – njegovo će prisustvo uvijek davati povoda za argumentirano opisivanje zalaska sunca duba i korijena repa. Perry, snažni predstavnik afričkih korijena u glazbi Jamajke je sveznajući. On je glas u vašoj glavi, i svemogući kreativac nemira. Ako želite osjetiti ovo o čemu pričam pustite Perryja u društvu s Mad Professorom u "Super Ape Inna Jungle." Ovaj album je ono za što bi se fraza "drum-n-bass" u stvari trebala upotrebljavati.



Tekst:  

Recenzije

Raggalution - "Gatekeeper"
Jah Billah featuring Iyano Iyanti - "Global Showcase Volume One"
Dr. Dubenstein - "Conspiracy Theory"
Wailing Souls - "Island Girl"
Akae Beka - "JahSayDo"