Afrikan Roots Lab
Afrikan Roots Lab 2013.
25. Prosinac 2013

Midnite - "Lion Out Of Zion"

Malo je koja, u stvari nijedna reggae grupa nije tako produktivna i marljiva kao ovaj kolektiv s karipskog otoka St. Croix.

Predvođena karizmatičnim frontmenom Vaughn Benjaminom i njegovim nezamjenjivim glasom, do sada su objavili albuma čiji točan broj možda niti oni sami više ne znaju. Uz to dolaze brojne kolaboracije spomenutog pjevača s drugim artistima iz reggae sfere. Premda su već i prije objave debi albuma "Unpolished" 1997. godine bili poznati kao kvalitetan live roots reggae akt u širem području Washington DC-a, gdje su jedno vrijeme živjeli kao emigranti. Upravo je taj prvijenac označio njihov definitivni proboj i afirmaciju u najviše slojeve svjetske reggae scene, a "Unpolished" stoji ujedno i za njihov do sada najbolji album. Kako je vrijeme prolazilo tako je i popis njihovih izdanja rastao, čije sortiranje je u međuvremenu postala prava noćna mora diskofila.

No kako god, kvaliteta albuma im je varirala. Tu i tamo bi se našli pokoji pravcati dragulji, ali bi ostajali prigušeni pod gomilom uglavnom prosječnog materijala koji ih je pratio. Ipak se kroz godine može ustvrditi određeni skoro pa konstantni pad inspiracije iz albuma u album, što je postalo još više uočljivo njihovim neumornim izbacivanjem novih izdanja, a u tu se seriju uvrstio i ovaj novi s nazivom "Lion Out Of Zion". Jedan specifičan problem koji ih je pratio od samih početaka, i koji su im mnogi već spočitavali, je ona muzička strana, koja je često nemaštovita i neinventivna. Tome su pokušavali doskočiti sa spomenutim brojnim kolaboracijama, međutim konačni je rezultat skoro pa uvijek ostajao dvojben.

Njihova pokretačka snaga bila je i ostala Benjaminom vokal, koji sasvim zasluženo slovi za jednog od trenutno najboljih reggae vokalista. Tako je, sasvim očekivano i u ovih ukupno deset novih pjesama. Iako se s uvodnom akustičnom minijaturom "Be Mindful" činilo da će ovdje nastaviti gdje su stali s prethodnim albumom "Be Strong" također iz ove godine, u kojem su se naslonili na tradicionalnu afričku glazbenu baštinu, a udaljili od reggaea, ovdje je ipak prevagu odnio klasični roots reggae, koji kod njih ne polaže toliku pažnju na melodičnost koliko na perkusivni rad bubnjeva i prateće gitare i gdje jedino fine, vijugave bas linije dolaze do najboljeg izražaja te ambijentalni uplivi syntha. Puhačke komponente nema koja bi im priuštila ovdje nužno potrebnu širu i bogatiju zvučnu sliku. Mada "Lion Out Of Zion" sa sobom donosi i sve nabrojane klasične boljke Midnitea, za štovatelje njihovog djela on nije razočarenje u tolikom što nudi ono što smo od njih već i naviknuli: gotovo sakralni, vrlo atmosferični roots reggae s odgovarajućom tematikom, kao i novu eksponaciju markantnih vokalnih interpretacija Vaughna Benjamina.