Krak in Dub - "Amazonite"

Universal Egg
Universal Egg 2017.
26. Ožujak 2018

Krak in Dub - "Amazonite"

Krakova kruna od kristala

Nakon stotina koncerata i preko šezdeset kratkih izdanja, ovaj francuski producent je odlučio da je došlo vrijeme za prvi dugosvirajući album u kojemu bi povukao rezime dosadašnje karijere. A to, imajući u vidu široki spektar stilova, nije nimalo lagan zadatak, koji je pred sebe postavio KID (Krak in Dub), jer isto kao što se kristal amazonit, čije ime je poslužilo za naslov albuma, koristi isključivo za ukras i nakit, tako je album "Amazonite" zamišljen kao kruna KID-ova dosadašnjeg stvaralaštva. Ritmika albuma pokriva gotov sve sto je proizašlo iz jamajkanskog eksporta - s modernim tvistom, dapače. Tu su klasični rekviziti poput krupnih dub beatova i magičnih puhača, ali i orgija isprekidanih i ludih rešetanja junglea i drum'n'bassa sa psihodeličnim erupcijama i zavijanjima. Eklektično se ovaj Francuz argentinskog podrijetla (došao je prijeko kao izbjeglica) odnosi prema vlastitim trakama, kao da vadi iz kućne kolekcije razne ploče i miješa ih po trenutnom prohtjevu. Ali iza svega se krije koncept, koji ima za cilj oživjeti i pred slušateljem defilirati čitav fundus jamajkanske glazbe i njezinih zapadnjačkih varijanti. Tako se vokal jamajkanske legende Sugar Minotta nalazi uz sitno poredane beatove junglea u "When Gunshot Burst", koje preplavljuju valovi psihodelične klavijature - kao da su je svirali Brian Eno i Harold Faltermeyer, zajedno i istovremeno. Svoju glazbenu disertaciju je KID pripremio s grupom pjevača i pjevačica kao što je prije navedeni Sugar Minott, ali i Pupajim (Stand High Patrol), Sir Wilson, Demolition Man, Troy Berkley i Eva Lazarus. U "Who Runs Science" je ubacio i samplove govora preminule zvijezde nauke Carla Sagana, a za naslovnu "Amazonite" je Zion Train, čiji label objavljuje album, isporučio transični remiks, kojeg slijedi još jedna militantnija steppers verzija. U čitavoj ovoj estetici zvučnog i stilskog izobilja se Krak In Dub snalazi vrhunski, iako se ponekad nalazi na rubu eksplozije.