Jamaican Recordings
Jamaican Recordings 2017.
13. Travanj 2017

Triston Palmer - "Stop Spreading Rumors"

Jamajkanska rapsodija o bubnju i basu

On je "Collie Man", kojega policija proganja radi prodavanja trave; on je zatvorenik u stranoj državi zbog krađe vrijednih predmeta u "Jailhouse Foreigners" - u osobi Triston Palmera (poznatog i kao Tristan Palma) se očituje prijelaz iz Rasta učenjem inspiriranog, filigranog i poliritmičkog roots reggaea sedamdesetih u minimalistički rub a dub i dancehall osamdesetih, koji je se bavio više "konkretnim" problemima jamajkanske svakodnevice. Tada osamnaestogodišnji Triston Palmer je s nekim drugim singjayjima poput Josie Wales, Lone Ranger i Eek A Mouse, činio novu generaciju, koja će obilježiti nastupajuće desetljeće na Jamajci u kojemu je ona dotaknula političko i ekonomsko dno. Pa ipak, iako je Jamajka u to vrijeme u svijet odašiljala samo loše vijesti, njezina glazba je još uvijek bila na vrhu igre, što dokazuje i ova najnovija kompilacija Palmerovih klasika - većina iz prve polovine osamdesetih, perioda u kojemu je ovaj imao čak devet hitova u jamajkanskih top 40, a koji su izašli na Black Solidarity labelu sa Soul Syndicate kao sviračkom postavom - prvom izdavaču za koji je tada ni punoljetni Palmer počeo objavljivati koncem sedamdesetih. To objašnjava zašto se ovdje nije našao njegov najveći hit "Joker Smoker", koji je pak objavljen ispred Jah 'Nkrumah' Thomasovog Midnight Rock labela. Upravo termin "midnight rock" stoji za tu "novu", opasniju i na aktualnu situaciju uštimanu glazbu; u istoimenoj skladbi (na kultnom Police in Helicopter riddimu) je General Plough 1980. godine opisao što to točno znači: reggae feeling u dancehallu, jamajkanskom polu-legalnom disku u kojemu se nisu samo zabavljali Raste već i puno sumnjivija lica, i gdje su masivne bas linije i slamajući bubnjevi preuzeli glavnu ulogu. Producenti kao što je spomenuti Jah Thomas, te Henry 'Junjo' Lawes su obilježili taj novi zvuk i produkciju, čijem nastajanju su u velikoj mjeri pridonijeli, pored manje poznatog Soljieja, i Scientistovi inovativni dub miksevi. U cijelom tome kontekstu Triston Palmer je se osjećao kao riba u vodi, adresirajući iste one stvari, koje su preokupirale publiku i koja je bila većinom istih godina kao i on sam. Obrađujući ljubavne teme kao u "Bad Minded" ili "Natural Lady" sa Sammy Dread, ili pak opisujući, kao u na početku navedenim skladbama, nedaće mladih Jamajkanaca u kombinaciji s novim i svježim glazbenim stilom, uspjeh mu je bio zagarantiran. Kao i kasniji kultni status.

Moglo bi te zanimati