Dallas Records
Dallas Records 2017.
27. Ožujak 2017

Brain Holidays - "System Error"

Resetiranje Brain Holidaysa

Još su polovinom devedesetih Israel Vibration ustvrdili da sistem ne fercera ("System not Working" s albuma "Free to Move"), a njihovi hrvatski pandani Brain Holidays s novim albumom skladbama kao što su "Koči me sistem", "Loše vijesti" ili "U Oblacima" u sličnom žargonu konstatiraju isto. Sistem, to već i zadnjem slijepcu mora biti jasno, kolabira i puca po šavovima, proizvodeći neselektivno uvijek nove žrtve, neke u materijalnom a neke u duhovnom smislu - ili oboje. "System Error" je dakle treće po redu izdanje ove skupine okupljene oko gitariste i pjevača Marka Gaćine, koji ovdje potpisuje i produkciju novih materijala. Još od osnutka 2000. godine stil Brain Holidaysa se - za bolje ili lošije - nije previše mijenjao, premda je postava grupe tijekom godina doživljavala brojne izmjene. S gotovo sizifovskom ustrajanošću ovi Zagrepčani, a ponajprije spomenuti Marko Gaćina - glava grupe s prisnim i hrapavim vokalom, nose baklju autentičnog roots reggaea kod nas, koji iako inspiriran zvukom njegovog "zlatnog razdoblja", druge polovine sedamdesetih, ipak prati aktualne struje i događanja na globalnoj sceni - na novom albumu više nego što je ikada prije to bio slučaj. Taj novi, zaoštreni produkcijski i aranžmanski pristup Marka Gaćine služi kao lakmus papir, ako se idu detektirati noviteti u "System Error", a koji su, istini za volju, bili prijeko potrebni Brain Holidaysima nakon sedamnaest godina postojanja i naizgled istrošenosti materije. Većina od jedanaest novih skladbi ima svježu dub komponentu, koja se fino uklapa u filigrane i delikatnim gradacijama obogaćene aranžmane u kojima prednjače raskošni puhači, koji emitiraju pravcatu blagu liturgiju palijativne pozitivnosti albuma s rockom prošaranim gitarskim dionicama i ekscentričnim klavijaturama. Iako se veći dio albuma odigrava u ritmičnom uptempu s tečnim i melodičnim bas linijama, tako rekući klasičnom Brain Holidays izričaju, pri završetku albuma ovi Zagrepčani odvažno mijenjaju vlastita pravila igre s dojmljivom mješavinom ska i punk elemenata u "Pleme" s gostujućim Baby Dooksom, te digi dubom s natruhama hip hopa, ragga i dancehalla u "Tik Tak", gdje Brain Holidaysi zvuče kao nikad do sada. Što hoće reći, novi glazbeni sistem Brain Holidaysa svakako bolje funkcionira od ovog u kojemu smo primorani živjeti. To je zasigurno.