Greensleeves
Greensleeves reizdanje 2017.
13. Ožujak 2017

Augustus Pablo - "King David's Melody"

Od mita do legende

Pišemo godinu 1983., period kada je popularnost ovog slavnog jamajkanskog glazbenika i producenta počela opadati, nakon što je u sedamdesetima bio jedna od vodećih figura reggae pokreta. Možda je dijelom za to bio odgovoran nadolazak novih produkcijskih tehnologija, koji su sve više potiskivali tipični analogni sound u kojemu je se Augustus Pablo (s pravim imenom Horace Swaby 1954. - 1999.) osjećao najbolje i u kojemu je snimio neke od svojih najvećih dostignuća poput "Ital Dub" iz 1975. godine, "King Tubbys meets Rockers Uptown" (1976.) ili "Original Rockers" (1979.), a možda i zato što je se u osamdesetima sve više posvećivao produkcijskom radu kao tipa suradnje s Junior Delgadom i drugima, prije nego je koncem desetljeća ponovno izašao s nekoliko vlastitih izdanja ("Rockers Come East" iz 1987. i "Eastman Dub" 1988. godine). Kako god bilo, 1983. je godina kada je po prvi put objavljena kompilacija "King David's Melody", koja je sadržavala singlove izašle između 1975. i 1982. godine. Budući da su svi oni objavljivani na njegovom vlastitom Rockers labelu s malim tiražom i bili teško dostupni već tada, Pablo je s tim potezom postigao puni pogodak, kojim je još više učvrstio vlastitu legendu neponovljivog svirača melodike, ali i producenta. Naime, produkciju svih izvornih jedanaest instrumentala potpisuje sam Pablo, a pošto se radi o instrumentalima - a ne dubovima - u prvom planu stoji njegov rad kao vrlo talentiranog producenta i kao izvrsnog glazbenika, čija je uloga u nastanku reggae bila ključna. Miks potpisuje tonac Sylvan Morris, s iznimkom trake "Kent Road", koji je djelo Mad Professora. Pored toga što su na ovim instrumentalima sudjelovali neki od najpoznatijih (i najboljih) reggae svirača na Jamajci kao što su Robbie Shakespeare na basu, Horsemouth Wallace na bubnjevima i gitarist Earl 'Chinna' Smith, Pablo je imao najveću ulogu svirajući, pored melodike, također i klavir, orgulje, ksilofon i klavijaturu. Novo, prošireno reizdanje ove kompilacije sadrži devet dubova, koji su manje-više verzije prethodnih instrumentala i koji dočaravaju da su na materijalima Augustus Pabla nastala neka od najboljih dub ostvarenja ikad.