Slušaj ovo

ODG Productions
ODG Productions 2017.
6. Ožujak 2017

Mahom - "Fell In"

Bas-terapija

Ako su dub i reggae oslikavali mentalnu sliku jamajkanske mladeži u sedamdesetima i početkom osamdesetih, onda to najbolje za europsku radi francuski dub u dvijetisućitim pa nadalje. Njihovi sintetički i distopijski zvučni pejzaži su preslika osjećaja izmještenosti i izgubljenosti u sve bržem i kaotičnijem svijetu današnjice. Francuski duo Joris i Toinou, koji nastupaju u formaciji pod nazivom Mahom, nam u svom novom albumu još jednom isporučuju iscrpni opis trenutnog stanja uma mladih Europljana. A to je ustvari teško probavljiva priča, ispričana teškim basevima i dubokim betovima, koji se više shvaćaju kao sredstvo instantnog oslobođenja - pa makar to bilo i na kratko vrijeme - već kao čiste zabave. Skladba "The Big Empty", jedna od dvanaest novih komada albuma "Fell In", sa spoken word gostovanjem pjevačice Lisoun, ponajbolje dočarava dilemu modernog načina života, koji sve manje ostavlja prostora za samoostvarenje. Pri tome su trake novog albuma puno harmoničnije i smirenije nego što je to obično slučaj kod Mahom, mješajući zapadnoafričke utjecaje ("Jalikeolu") s apstraktnim electro varijantama ("Spiritual Things"), te toplom pablovskom melodikom od Art-x u "Soul Fire", stvarajući tako pogodni ambijent za introspekciju i predah. Ali i svojom kombinacijom UK steppersa - kao primjerice u obradi "Dub in Falujah" od Molecule i naprasnoj "Time to" - i tipičnih francuskih electro-dub elemenata s natruhama dubstepa, elektronike i ethno upliva, ovi Francuzi u novom albumu nude široku lepezu glazbenih pristupa, pobrinuvši se da "Fell In" postane zanimljivo putovanje kroz aktualnu (francusku) bas scenu.