Johnny Clarke: "I danas živim i stvaram u Kingstonu, to je moj dom"

Scoops
Scoops 2017.
6. Siječanj 2017

Vibronics Meets Conscious Sounds - "Half Century Dub (5 Decades In The Mix)"

Rodila ga Jamajka

Tko bi rekao da umjetnost miksanja ulazi u svoje peto desetljeće i da je sve imalo svoj početak na Jamajci koncem šezdesetih s tadašnjom prvom generacijom producenata i audio inženjera poput Coxsone Dodda, Lee Scratch Perryja i velikog King Tubbyja. Za njih studio je prestao biti tek puko sredstvo snimanja i reproduciranja glazbe, a studijsko osoblje tek pomoćnici koje se ništa ne pita, već zasebni instrument, koji je otvorio do tada neslućene mogućnosti i utabao put novom glazbenom žanru - dubu. Za ovu prigodu su se uparili dvojica koji stoje u tradiciji gore navedenih i koji su živi primjer da je dub od svojih skromnih jamajkanskih početaka postao globalni fenomen. Steve Vibronics i Dougie Wardrop su u posljednjih dvadesetak godina kao malo koji drugi obilježili britansku dub scenu - prvi u sklopu Vibronics kolektiva, a drugi posredstvom studija i labela Conscious Sounds. U svojem najnovijem zajedničkom albumu pod naslovom "Half Century Dub (5 Decades in the Mix)" se ova dvojica još jednom, u kronološkom redu, okreću izvorima duba s nekim od klasičnih riddima kao što je primjerice Leave Jah riddim u "Leave Yah Dub", kojeg je još Scientist upotrijebio u traci "Steppers" na albumu "Best Dub Album in the World" iz 1980. godine, u daljnjem tijeku prate njegov razvoj kroz naredna desetljeća s naglaskom na tipični UK dub iz osamdesetih i devedesetih te aktualne steppers dub struje, da bi na koncu predstavili neka najnovija ostvarenja ("Blaze A Fire Dub", "Hail Up Dub"). Iako je vremenski raspon koji na ovom albumu pokrivaju zaista golem, Steve i Dougie svakoj traci zasebno uspijevaju nametnuti svoje vlastite potpise što ovaj album ne čini tek samo pukom kompilacijom povijesti duba, već samostojećim izdanjem, koje je uz to i jedno od njihovih najboljih.